بسیاری از متخصصین و دندانپزشکان از خمیر قالبگیری برای ساخت لمینتهای دندانی استفاده میکنند. علاوه بر این، میخک با بهرهگیری از متخصصان و دندانپزشکان باتجربه در زمینه زیبایی و طرح ویژه پرداخت اقساطی زمینه را برای رضایت مراجعان فراهم میکند. استفاده از روش لمینت سرامیکی، ماندگاری

بالاتری در مقایسه با کامپوزیت دارد. به برخی بیماران توصیه می شود از ریتینر ثابت ارتودنسی استفاده کنند (یک تکه فلز ظریف که پشت دندان های جلو قرار می گیرد، بنابراین غیر قابل دیدن است)، برخی دیگر نیز ممکن است به استفاده طولانی مدت از ریتینرهای متحرک تشویق شوند. در حالت کلی اگر بخواهیم بگوییم لمینت دندان چند روز طول میکشد، مدت زمان تقریبی انجام تمامی مراحل لمینت دندان حدود ۶ هفته است. مانادنت سالهاست که در ارائه خدمات دندانپزشکی پیشتاز بوده و تمامی خدمات خود را با نازلترین قیمتها انجام میدهد. در غیر این صورت چنانچه این دو مورد با یکدیگر تفاوت سختی داشته باشند منجر می شود که یون های قلم جرم گیر بر روی دندان باقی بماند که منجر به پوسیدگی دندان خواهد شد. تفاوت این روکشهای موقت با لمینت دائمی این است که به صورت کوتاه مدت از دندانهای بیمار در برابر عواملی چون پوسیدگی، عفونت و همچنین نفوذ موادغذایی به داخل دندانها جلوگیری میکند.

لمینت دندان خرگوشی

در این مقطع از مراحل لمینت دندان، بعد از اتمام فرآیند قالبگیری و ارسال آن به لابراتوار دندانسازی، مدت کوتاهی طول میکشد تا لمینت آماده شود. در کتاب راهنمای شمال فرخ عفاری در تاریخچه آمل چنینی آوردهاست: خسرو پرویز آمل را توسعه داد از آن به بعد این شهر مدتها مقر حکومت و پایتخت حکام محلی مازندران بود. در چنین شرایطی برای قالبگیری اصولی دندان از نخ زیر لثهای (رترکشن) استفاده میشود. لمینت دندان روکش ظریف، شیشه ­ای شکل و همرنگ دندان که برای پوشاندن سطح رویی دندان ها استفاده می شود. از اکسید آلومینیوم، به عنوان یک دی الکتریک با نوار ممنوعه نسبتاً زیاد (در فیزیک حالت جامد نوار ممنوعه، فاصله نوار، یا شکاف انرژی (به انگلیسی: Band gap) به منطقهای از طیف انرژی در یک جامد گفته میشود که در آن منطقه از طیف هیچ حالت الکترونیکی نمیتواند وجود داشته باشد) به عنوان یک عایق در خازنها استفاده میشود. آخرین مرحله از مراحل لمینت دندان، قرار دادن لمینت روی دندانها یا bonding است. این کار ممکن است چند دقیقهای طول بکشد؛ زیرا گاز گرفتن مداوم این خمیر در دهان باعث میشود تا شکل دندان مورد نظر به صورت کامل روی آن حک شده و خمیر سفت شود.

وسایل دندانپزشکی

در صورت نیاز، این سیمان را دندانپزشک برداشته و برای اندازه شدن آن با دندان، آن را مرتبا برش میدهد تا سیمان و دندان به تناسب کافی برسند. انتخاب هر یک از این دو نوع لمینت، با معاینه و تشخیص دندان پزشک مربوطه باید انجام شود. چراکه تمام پارکتها جلا خورده و کسی جز کارشناسان خبره نمیتواند نوع چوب آن را تشخیص بدهد. بایستی بیشتر مراقب خوردن غذاها یا نوشیدنیهای داغ باشند چراکه ابتدا ممکن است تشخیص دمای غذا بهدلیل حضور دندان مصنوعی مشکلتر باشد. لمینت یا کامپوزیت دندان، هردو روشی برای پوشاندن عیب­ های دندان ­ها هستند. برای ترمیم و بازسازی دندان و برای داشتن یک لبخند زیبا، روش­ های زیادی وجود دارد. کامپوزیت و لمینت هر دو روش خوبی برای بهبود ظاهر دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا هستند. لمینت دندان مقاومت بالایی دارد و به منظور بهبود و زیبایی ظاهری چهره و لبخند طراحی می ­شود. لمینت مانند روکش لایه­ های نازک روی دندان را می­ پوشاند و تمامی این ایرادات ظاهری دندان را پنهان می­ کند.

ارتودنسی سرامیکی

در کل برای انجام تمامی مراحل لمینت دندان، حدود ۳ الی ۴ جلسه کاری نیاز است. همچنین گزارشهای مورد نیاز ذی نفعان نیز به صورت الکترونیک و از بخش استعلام وب سایت این اداره کل قابل دسترس هستند. بیمار دقیقاً قبل از کشیدن دندان کمی احساس فشار می کند ، زیرا دندانپزشک یا جراحی دهان باید با تکان دادن دندان به جلو و عقب ،

حفره دندان را پهن تر کند. هنگامی که تورم و درد کاهش یافت و توانستید فک خود را حرکت دهید و راحت صحبت کنید، می توانید مقداری غذای جامد مانند ماهی یا سبزیجات پخته و ریز شده بخورید. این روش را میتوان تقریباً برای ریختهگری کلیه فلزات مورد استفاده قرار داد و همچنین در این روش، ریختهگری قطعاتی که در قسمتهای مختلف آن از آلیاژها و فلزات متفاوتی تشکیل شدهاست امکانپذیر است. اما در صورتی که لابراتوار دندانسازی مجهز به تکنولوژی CAD/CAM باشد، طراحی و ساخت لمینت سریعتر از روش سنتی انجام شده و دیگر نیازی به استفاده از لمینتهای موقت در دندانهای بیمار نیست. مطالعاتی که در میان سومالیان ساکن سوئد انجام شده نشان دادهاست که عامل مؤثری که باعث تغییر دیدگاه عموم سومالیان نسبت به ختنه زنان بودهاست چیزی جز استدلالات مذهبی نبودهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *