این دندانپزشک است که باید تشخیص دهد آیا فرد مورد نظر نیازمند ایمپلنت است یا پروتز متحرک کامل. گاهی اوقات با وجود اینکه دندان می افتد، اما ریشه آن در استخوان فک جا می ماند که در این صورت دندانپزشک باید قبل از هر اقدامی، ریشه دندان را از دهان بیمار خارج کند که این جراحی، هزینه مجزایی را در پی دارد. در واقع همانطور که پیش تر اشاره کردیم جرم دندان تاثیر بدی روی لثه ها می گذارد و باعث تخریب آنها می شود و به تدریج جرم جلوی آنها را میگیرد و بعد جرم ها بین فاصله بین دندان ها پر می شوند که همین امر سبب می شود که جرم های جایگزین لثه شده، دیده نشوند و هنگامی که جرمگیری انجام می شود دندان دچار لقی شود که در اثر از بین رفتن جرم ها می باشد و نه عوارض جانبی فرآیند جرمگیری. گاهی نیاز است که از روکشها یا محافظهای دندانی استفاده شود، برای این کار پزشک ابتدا فرم دهان و دندانهای شما را قالب میگیرد، این قالبها به شکل فریمهایی هستند که با یک ماده نرم پوشیده شده و سپس در دهان قرار داده میشوند.

حفره خشک دندان

زخمی که پس از جراحی به جای می ماند نیز ممکن است تا ماه ها به طور کامل بهبود نیابد، از این رو شاید در صورت مراقبت نادرست پس از جراحی دچار عفونت نیز شوید. پیشنهاداتی که به منظور تحقیقات آینده بر روی ورقهای منیزمی میشود شامل مطالعه و بررسی ورقهای دولایه منیزیمی و تستهای کشش عمیق منیزیم دولایه و چند لایه و همچنین، ارایه راهکار جهت کنترل دقیق تر گرادیان دمایی در قالب، نوک سمبه و ورق که در نهایت باعث بالا رفتن سرعت در تولید قطعات میشود است. در فرایند نورد به منظور جلوگیری از شکست و ایجاد ترک، پارامترهای فرایند برای آلیاژهای منیزیم باید به دقت کنترل شوند. در واحد کلسیناسیون ابتدا سنگهای دولومیت استخراج شده پس از دپوسازی به واحد کنترل منتقل شده و میزان خلوص منیزیم در آنها مورد بررسی قرار میگیرد، پس از تأیید سنگهای استخراجی، این سنگها را غربال کرده و به لحاظ ابعادی بهینه میگردند. بقیه مواد داخل ریتورت که بریکت سوخته نام دارند تخلیه و به عنوان دور ریخت جمعآوری میشود. پس از شارژ، داخل محفظه ریتورتها توسط دو پمپ خلأ در دو مرحله تخلیه میشود، اولین پمپ فشار داخل ، ریتورت ها را به فشاری در حدود ۱۱۰ پاسکال رسانده و دیگری این فشار را به حدود ۱۰الی ۵ پاسکال میرساند.

پس چه بهتر که دندان عقل به سرعت کشیده شود.

ابن فرایند احیاء حدود ۱۰ ساعت به طول میانجامد که در طی آن منیزیم موجود در بریکتها توسط فروسیلیس احیاء شده و به سمت دیگر ریتورت که کندانسور تعبیه شده و فشار کمتری دارد منتقل میشود. که هزینه جراحی دندان عقل با توجه به فاکتورهای اعلام شده قبلی و همچنین موقعیت دندان و حجم جراحی چیزی در حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون متغیر می باشد. این فرایند شامل احیای اکسید منیزیم مذاب توسط فروسیلیسیم تحت خلأ در دمای حدود ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد است. برای کشیدن دندان ممکن است لازم باشد عکس برداری انجام شود و عکس برداری شامل استفاده از اشعه ایکس است. پس چه بهتر که دندان عقل به سرعت کشیده شود. اگر چه جرمگیری و تمیز کردن دندان، پر کردن دندان و باندینگ بخشی از روال معمول دندانپزشکی را تشکیل میدهد، اما روشهای پیچیدهتری هم وجود دارد که به سادگی قابل انجام است. آلیاژهای منیزیم به دلیل دارا بودن استحکام ویژه بالا جایگزین مناسبی برای فولاد و آلومینیوم مورد استفاده در قطعات سبک در صنایع اتومبیل و الکترونیک هستند که این موضوع باعث افزایش تقاضای این آلیاژ گردیده است.

دندان کامپوزیت

حال در انتهای این بخش به دلیل موضوعیت این فرایند در گزارش تهیه شده و استفاده از این روش به عنوان تنها روش تولید منیزیم در کشور، لازم دیده میشود که این فرایند را بهطور خلاصه شرح دهیم. فرایند گفته شده در بالا در معادله زیر خلاصه میشود. منیزیم طی فرایند سیلیکوترمی در دماهای بالا بوسیلهٔ فروسیلیسیم کاهش یافته و کریستالهای منیزیم تشکیل میشوند. به صورت کلی این فرایند از ۴ مرحله اصلی و چندین مرحله کنترلی تشکیل شدهاست که در ادامه به آنها پرداخته میشود. مواد مخلوط شده سپس وارد آسیا گشته و در چندین مرحله پودر میشوند. سپس پس از اینکه این کار انجام شد در مرحله بعدی سبب ایجاد لخته فیبرین می شود که با این عمل، پاکت پوشانده می شود. پس از مراحل فوق مواد آسیا شده به منظور بهینهسازی شکلی و ابعادی، به شکل بریک درآورده شده و در محفظههایی برای انتقال به مرحله بعد نگهداری میشوند. در بسیاری از موارد دیگر، شیمیدرمانی با یا بدون پرتودرمانی در کنار جراحی به کار میرود. همچون: خَرچَنگ، چَنگار، یا کانسِر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *