بعد از تایید و معاینه دندانپزشک معمولا این عمل یک ساعت طول میکشد. اگر دندان عقل نیمه نهفته و یا نهفته باشد باید در طی یک عمل جراحی بافت لثه اطراف و روی دندان عقل برش داده شود و دندان عقل را به چند تکه تقسیم کرد و هر تکه را به صورت مجزا خارج کرد . گاهی ممکن است نامتقارن بودن فکها و سایر نقایص مادرزادی اسکلتی و دندانی فرد منجر به نیاز به جراحی فک شود تا موقعیت دندانها، استخوانهای فک و دیگر بافتهای سخت و نرم مرتبط با فکها کاملا اصلاح شود. در طی این روش محافظ پلاستیکی بر روی دندان ها قرار می گیرد تا از لثه ها محافظت شود و مواد سفید کننده بر روی دندان های شما تزریق شود. بیماری لثه بسیار شایع است و اگر درمان نشده باقی بماند ممکن است منجر به تحلیل استخوان اطراف دندان ها شود. دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلبچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه ی بلیچینگ دندان متفاوت هستند. در این روش نیز با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت میشود ، سپس مواد سفید کننده با غلظت بالا بر روی دندانها گذاشته میشود . بعد از بی حسی کامل، جهت دسترسی به دندان و استخوان اطراف، با وسیله ای به نام الواتور برشی در لثه ایجاد میشود.

ن عقلتان مطمئن شوید.

از این داروها میتوان فلوراید (برای درمان و کاهش پوسیدگیهای دندان)، کلرهگزیدین (که یک ضدعفونیکنندهٔ موضعی است)، نیکوتین (برای کاهش کشیدن سیگار یا ترک آن، با دریافت نیکوتین سیگار از طریق جویدن آدامس)، آسپیرین (ضد درد و التهاب)، دیمن هیدرینات (برای بیماریهای روانی ـ هیجانی)، دیفن هیدرامین (داروی ضدحساسیت)، نیترات میکونازول (درمانگر بیماری قارچی کاندیدیاز یا همان برفک دهانی)، آنتی اسیدها (در تسکین و درمان ناراحتی معده)، و کافئین (بهعنوان کاهشدهندهٔ خواب) را نام برد. و از همه مهم تر نمی توان از سیگار کشیدن که عامل تغییر رنگ دندان هاست چشم پوشی کرد. به مرور زمان این ماده به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ میکند و رنگ آن را روشن تر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود . در حقیقت بلیچینگ حتی رنگ آنها را کمی سفیدتر نیز خواهد کرد. بنابراین در عرض یک هفته شما بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد. اگر شما در این شرایط برای جراحی دندان عقلتان اقدام نکنید، پس از مدتی ریشه دندان آسیای دومتان تحلیل میرود و باید ریشه این دندانتان را نیز درمان کنید؛ بنابراین با گرفتن یک عکس رادیوگرافی، از رویش صحیح دندان عقلتان مطمئن شوید. اگر چه امروزه معرفی روش های ترمیمی جدیدتر استفاده از آمالگام را متوقف کرده اند، آمالگام حاوی مقدار زیادی جیوه نیست، بنابراین شما دچار مسئله خاصی نخواهید شد.

و برعکس گاهی به دلیل زیاد بودن دیاستما نیاز است که یک روش اصلاح دندانپزشکی فوری برای بستن این فاصله در نظر گرفته شود. افرادی که دچار حساسیت دندان هستند می توانند پیش از استفاده از هر گونه روش بلیچینگ، از محصولاتی مانند خمیردندان های مخصوص برای محافظت از مینای دندان خود استفاده کنند. به هر روی، هر گونه مسئله پیش آمده برای لثه پس از پاک کردن مواد بلیچینگ به خودی خود بهبود می یابد. در اولین قدم، دندانپزشک برای محافظت از لثه هایتان پوششی پلاستیکی یا ژل مانندی روی لثه ها می گذارد و بعد مواد بلیچینگ یا سفید کننده دندان را روی دندان هایتان قرار می دهد . در واقع سفید کردن دندان ها با لیزر دندان ها را پنج یا شش درجه روشن تر می کند. در نتیجه تغییر رنگ سریع تر انجام میشود. البته رنگ دندان ها را بطور کامل تغییر نمی دهد ، ولی لکه سطح دندانها را برطرف می کند. در بعضی افرادی که از انتی بیوتیک ها یا شیرینی ها استفاده می کنند، لکه هایی زیر سطح دندان هایشان بوجود می اید.

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه دانا

میشود گفت که کمتر کسی از دندان های سفید درخشان برخوردار است، چرا که با بالا رفتن سن رفته رفته دندان ها هم زردتر می شود. زمانی که این ذرات در هم میشکنند، اکسیژن وارد مینای دندان می شود و این باعث روشن شدن دندان و یا سفید شدن ها می شود. در مواد سفید کننده دندان معمولا ذرات فعال هیدروژن پروکسید یا کاربامید پروکسید وجود دارد. ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرم های مینایی شده و آنها را از بین میبرد. درمان نشدن هر دوی این نوع پالپیت میتواند پیشرفت کرده و عملکرد دندان را از بین ببرد. سیاه شدن بین دو دندان نشانهی فساد دندان یا حفرههایی در آن است که باید مورد توجه قرار بگیرند. در نهایت، برخی از موارد وجود دارد که نشان می دهد مواد سفید کننده دندان می تواند روی آمالگام دندان یا پرکننده های نقره ای تاثیر بگذارد و سبب آزاد شدن جیوه از آن شود. در سال ۱۹۹۸ حدود ۳۱ درصد عرضه نقره جهان در صنعت عکاسی مصرف شد اما این رقم در سال ۲۰۰۷ به ۱۴٫۵ درصد و در سال ۲۰۱۰ به حدود ۷ درصد معادل ۷۳ میلیون اونس کاهش یافتهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *