دندانپزشک برای دیدن وضعیت دندان ابتدا شما را معاینه کرده سپس با کمک اشعه ایکس از فک و موقعیت دندان آسیب دیده شما تصویربرداری میکند. دندانپزشک اطفال برای اینکه کودک نترسد و دوران درمان را بدون ترس سپری کند با کودک به خوبی ارتباط برقرار میکند. جویدن آدامس های بدون قند به مدت بیست دقیقه بعد از صرف غذا عملکردی شبیه به دهان شویه و خمیر دندان حاوی فلوراید را دارند بنابراین از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند به این صورت که با افزایش ترشح بزاق دهان ذرات و اسیدهای غذایی روی دندانها را از بین برده و حتی به استحکام و تقویت مینای دندان کمک می کنند برای جلوگیری بیشتر از پوسیدگی دندان ها مصرف آدامس های حاوی زایلیتول و مواد معدنی بیشتر توصیه می شود. رفلاکس اسید یک مشکل پیچیده است که در آن اسیدهای معده به طور همزمان به مری و قفسه سینه صدمه می زنند و باعث سوزش در گلو و قفسه سینه می شوند با کمال تعجب یکی از روش های مناسب برای کاهش رفلاکس اسید جوییدن آدامس است به این صورت که لوله غذایی را پاکسازی و اثر اسیدها را خنثی می کند براساس یک مطالعه آدامس با افزایش رفلکس بلع و خنثی کردن اسیدها مری را پاک سازی می کند زیرا آدامس با قلیایی تر کردن بزاق رفلاکس اسید را کاهش می دهد و ضمن کاهش التهاب تسکین دهنده نیز می باشد.

قیمت لمینت دندان ۱۴۰۰

از این داروها میتوان فلوراید (برای درمان و کاهش پوسیدگیهای دندان)، کلرهگزیدین (که یک ضدعفونیکنندهٔ موضعی است)، نیکوتین (برای کاهش کشیدن سیگار یا ترک آن، با دریافت نیکوتین سیگار از طریق جویدن آدامس)، آسپیرین (ضد درد و التهاب)، دیمن هیدرینات (برای بیماریهای روانی ـ هیجانی)، دیفن هیدرامین (داروی ضدحساسیت)، نیترات میکونازول (درمانگر بیماری قارچی کاندیدیاز یا همان برفک دهانی)، آنتی اسیدها (در تسکین و درمان ناراحتی معده)، و کافئین (بهعنوان کاهشدهندهٔ خواب) را نام برد. در سال ۱۹۹۱، تشکیلات دارویی (فارماکوپه) اروپا، طرح استفاده از آدامسی را داد که به کمک آن بیماریهای دهانی یا بیماریهای سایر نقاط بدن بهکمک موادی که از راه دهان یا دستگاه گوارشی جذب میشوند قابل درمان هستند. جوییدن حداقل سه قطعه آدامس در روز پس از هر وعده غذایی می تواند بهترین نتیجه را برای دندان های تان داشته باشد یک یا دو قطعه آدامس دیگر در طول روز برای سایر مزیت های آن مناسب است اگر بیشتر از این تعداد مثلا پانزده یا بیست قطعه آدامس را در طول روز بجوید می تواند خطرناک باشد جوییدن آدامس در صورتی می تواند برای سلامتی مفید باشد که به اندازه مصرف گردد بنابراین سعی نکنید بیش از حد آدامس بجویید.

جوییدن آدامس هیچ تاثیر مستقیمی بر روند هضم غذا ندارد در واقع مصرف آن قبل از غذا سبب بهبود هضم می شود به این صورت که عمل جوییدن باعث تحریک دهان به تولید بزاق می شود و این اتفاق سبب آمادگی سیستم گوارش توسط اسیدهای گوارشی برای وعده غذایی می گردد بنابراین نه تنها در بلع غذا سهولت ایجاد خواهد شد بلکه با آماده شدن معده روند هضم نیز بهبود می یابد و همچنین جوییدن آدامس بعد از صرف غذا با تحریک بیشتر روند هضم به جلوگیری از سوء هاضمه کمک می کند. پیشینهٔ آدامسهای امروزی به دههٔ ۱۸۶۰ میلادی بازمیگردد؛ هنگامی که مادهای به نام چیکله (chicle) تولید شد. مصرف آدامس های گیاهی خصوصا با طعم زنجبیل برای افرادی که به بیماری صبحگاهی مبتلا هستند مفید است مصرف این نوع آدامس ها به تولید بزاق و روند هضم کمک می کند براساس یک مطالعه جدید آدامس می تواند به اندازه ی داروهایی که برای تهوع تجویز می شوند موثر باشد همچنین شایان ذکر است که جوییدن آدامس بعد از جراحی روده بزرگ توسط جراحان به منظور تحریک دستگاه گوارش تجویز می شود در واقع آدامس به دلیل عدم وجود عوارض جانبی و هزینه کم یک درمان موثر به شمار می رود.

سپس، آدامس فرایند شکلگیری را طی میکند که با توجه به نوع آدامس و تقاضای مصرفکننده تعیین میگردد. دندان هایی که نامرتب و کج هستند خودشان به تنهایی زیبایی طرح لبخند را به خطر می اندازند. این آرامبخش ها هوشیاری و آگاهی شما را در طول مدت جراحی کمتر کرده و شما هیچگونه درد و فشاری را در طول انجام جراحی برای کشیدن دندان عقل حس نخواهید کرد و یاد آوری آنچه در جراحی دندان عقل به شما گذشت برای شما سخت خواهد بود. جان کولگان در دهه ۱۸۶۰ میلادی نخستین آدامس طعمدار را ساخت. دستور ساخت پایهٔ آدامس انحصاری میباشد که در هر شرکت تولیدکننده آدامس برای افراد معدودی شناخته شدهاست. در ۱۹۱۵ استودیو کیاستون تبدیل به واحد مستقلی از شرکت فیلمسازی بلندپرواز مثلث شد. مطالعات نشان می دهد که جویدن آدامس و حرکت فک سبب تحریک اعصاب مرتبط با برانگیختگی و همچنین افزایش جریان خون به مغز می شود که در نتیجه سبب افزایش هوشیاری می گردد جوییدن آدامس با طعم نعنا برای افزایش هوشیاری بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *