در حالی که ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی که 3 الی 4 سال بیشتر از یک دندانپزشک ادامه تحصیل داده و دارای بورد تخصصی است صورت بگیرد. به طورمعمول بین یک تا دو هفته بعد از قالب گیری توسط دندانپزشک ، طول می کشد تا روکش های شما از آزمایشگاه بازگردد. فقط دو جلسه برای اصلاح روکش کافی است. در حقیقت کامپوزیت به دندان ها شکل و سفیدی می دهد و از آنجا که داشتن لبخندی زیبا یکی از فاکتورهای اعتماد به نفس و جذابیت است، کامپوزیت قدمی برای ترمیم دندان ها است. این دهانشویه نباید بیشتر از مدت دو هفته پشت سر هم استفاده شود زیرا موجب تغییر رنگ دندان ها خواهد شد. دو ماده ای که بطور رایج استفاده می شوندموادی هستند که سالهاست به عنوان دهانشویه استفاده شده و مورد تأئید جوامع دندانپزشکی می باشند. دندانپزشک از دندانها قالب گیری بعمل آورده و یک قاشقک نرم از جنس پلاستیک های نرم و شفاف که دندانها را در بر می گیرد می سازد. دندانپزشک با معاینه دندانها پرکردگی هایی را که ترک و نشتی دارند شناسایی و مجدداً ترمیم می نماید.

قیمت کامپوزیت

ماده سفیدکننده فقط بر روی سطوح و دندانهایی در قاشقک مالیده می شود که در معرض دید بوده و احتیاج به سفیدتر شدن دارند. برخی از ضایعات و نواقص دندا

نی مثل بد ساخته شدن مینا و عاج به آن جواب نداده و نیاز به درمانهای تکمیلی مثل لامینیت دارند. از نظر نوع رنگ دندانهایی که رنگشان در گزوه زرد و نارنجی و قهوه ای است، به درمان بهتر پاسخ داده و دندانهایی که رنگ زمینه ای آنها خاکستری یا آبی است در برابر درمان مقاومت داشته و نیاز به درمانهای تکمیلی مثل لامینیت و روکش های چینی دارند. اگر قرار است ترمیمی زیبایی و یا روکش چینی و همرنگ با دندان صورت گیرد، این درمانها در جهت هماهنگی رنگ آنها با دندانهای دیگر به بعد از درمان سفید کردن موکول شوند. برای سلامت دندانهای کودک شیشه شیر کودک را با آب شکر، آبمیوه و نوشابه پر نکنید و او را با شیشه شیر در رختخواب قرار ندهید. اگر بچه از پستانک استفاده میکنید هرگز آن را در عسل یا شکر قرار ندهید.

ن چیست و چقدر دوام دارد؟

استفاده از آنتی بیوتیک تتراسیکلین در بارداری و شیردهی نیز باعث تغییر رنگ دندان کودک میشود. دندانهایی که بسیار حساس می باشند نیز کاندید خوبی نمی باشند و در زنان باردار و شیرده نیز توصیه نمی گردند. معمولاً یکی دو روز فاصله انداختن بین جلسات استفاده، حساسیت دندان را بهبود می بخشد.▪ مواد سفیدکننده در چه تغییر رنگهایی تجویز می گردد؟ پایه و اباتمنت کاشت دندان معمولاً بسیار قوی تر از ریشه دندان طبیعی هستند اما در صورتی که به درستی از تاج دندان سرامیکی مراقبت نشود؛ ممکن است دچار شکستگی شود. تاج دندان چیست و چقدر دوام دارد؟ آیا استفاده از مواد سفید کننده دندان ضرر دارد؟ آیا استفاده از مواد سفیدکننده بدون تجویز پزشک مجاز است؟ آیا برای استفاده از این مواد به وسایل خاصی احتیاج هست؟ از قاشقک سفید کننده برای هر دو فک همزمان استفاده نشود، چونکه این عمل برای بیمار مزاحمت ایجاد نموده و بهتر است نیز بیمار دندانهای یک فک را در ابتدا سفید نموده و مؤثر بودن آن را در قیاس با دندانهای فک مقابل مشاهده کند. علاوه بر تمامی روشهای زیبایی دندان که در این مقاله به اختصار بیان شد، قابلتوجه است بدانید با صحیح مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و سایر اصول بهداشتی و همچنین استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید میتوانید به میزان محسوسی بهصورت طبیعی دندانهای سالم و زیبایی داشته باشید.

ارتودنسی رایگان

در بسیاری از موارد ابزار اسکیلینگ به یک وسیله شستشو کننده نیز مجهز میباشد که میتوان از آن برای اعمال مواد آنتیبیوتیک در زیر لثهها استفاده کرد. در مورد حساسیت به دارو مصرف آن به کلی قطع می گردد ولی در صورت حساس شدن دندان، باید اطلاع داشت که این حساس شدن گذرا بوده و با تمهیداتی که دندانپزشک بکار می برد، برطرف می گردد. استفاده از این مواد بدون نظر و تجویز دندانپزشک توصیه نمی گردد و ترکیب شیمیایی و درصد مواد متشکله فعال آنها متفاوت است و برای هر بیماری نحوه مصرف و مقدار مواد مورد نیاز فرق می کند. استفاده از چسب دندان مصنوعی پایداری دندان را بیشتر می کند و به این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا محکم تر گاز بگرید و مشکلی نداشته باشید. از چه موادی برای سفید کردن دندان زنده استفاده می شود؟ از دیگر موارد تغییر دهنده رنگ دندانها می توان از ضربه به دندان و خونریزی داخلی آن و برخی از معالجه عصب ها نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *