البته لازم به ذکر است که پس از کشیدن دندان تا مدت زمان دو روز از ناحیه، چرکهایی بیرون میآید ولی اگر این مواد زرد نگ یا سفید رنگ بعد از مدت زمان سه روز ادامه پیدا نمودند باید حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید. 5) بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمایید و تمام اصول بهداشتی را رعایت نمایید. همانگونه که گفته شد، یکی از مهمترین عوامل ایجاد بیماری تحلیل لثه، استفاده از مسواک های سخت و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. تا فشار بیش از حد و یا اصطحکاک فیکسچر ایمپلنت با استخوان مشکلی ایجاد نکند. از داروهایی که تاثیر منفی روی بهبود رشد استخوان دارند استفاده نکنید. تا پیش از این سن عوارض جراحی کمتر است و بافت لثه و استخوان سریع تر بهبود می یابد. داشتن درد بعد از کشیدن دندان به دلیل التهاب و صدمه دیدن بافت های ناحیه می باشد در صورت درد شدید که با مسکن ها تسکین نمی یابد و تا ۲ روز بعد از کشیدن دندان ادامه دارد به دندان پزشکی مراجعه نمایید.

انواع کامپوزیت دندان

هنگاهی که هیچگونه دسترسی به پزشک ندارید و در ناحیه دندانِ درمان شده خود احساس تورم و درد می نمایید باید از کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ میلی گرم و قرص مترونیدازول ۲۵۰ میلی گرم هر ۸ ساعت به مدت حداقل ۵ روز استفاده نمایید و در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه نمایید. اگر بخیه دارید جهت برداشتن بخیه ها یک هفته بعد از کشیدن دندان مراجعه نمایید. شما میتوانید این دو ماده را به مقدار کاملا مساوی با مقداری آب میکس نمایید و پس این که مواد مخلوط شده به شکل سس درآمد، آن را بر روی پنهای بمالید و در موضع درد قرار دهید. از شستشوی دهان در روز جراحی خودداری کنید از فردای همان روز با آب نمک رقیق و یا دهانشویه ای که تجویز می شود دهان خود را غرغره کنید. روش انجام کامپوزیت دندان به گونه ای است که نیاز به حداقل آماده سازی دندان برای دریافت کامپوزیت دارد.

5 چیز برای ابهام زدایی جراحی دندان

برای دندانپزشک بررسی وضعیت دهان و دندان هایی که وجود دارد در اولویت قرار دارد تا بعد از بررسی دقیق یک برنامه درمانی کامل و جامع برای آن در نظر خواهد گرفت و بهترین مسیر درمانی را به شما پیشنهاد می دهد. البته ممکن است به صورت ناخواسته نیزدر برخی افراد به وجود بیاید ولی در حالت کلی بیشتر افراد مراقبتهای لازم را رعایت نمیکنند. ایمپلنت نیازمند رعایت بهداشت بیمار جهت حفظ سلامتی، دوام ، پایداری ایمپلنت است. گاهی نیز ممکن است دندان عقل از کناره رشد کند یا در فک کج شود. جراحی دندان عقل نیز می تواند مانند هر درمان دیگری دارای عوارض باشد که در ادامه به شایع ترین عوارض جراحی دندان عقل می پردازیم. پوسیدیگی دندان شایع ترین بیماری کودکان مربوط به دهان و دندان است. در پاکسازی عمیق که به آن اصطلاحاً روت پلنینگ و اسکیلینگ نیز اطلاق میشود، پلاک و جرم تشکیل شده بر روی دندان، ریشه و پایین خط لثه کاملا از بین رفته و این نقاط پاکیزه میشوند. برای ایمپلنت کل دندان ها، در اکثر موارد نیاز نیست که به اندازه کل دندان های از دست رفته، پایه ایمپلنت کاشته شود اما حداقل 4 پایه ایمپلنت در فک پایین و 4 پایه در فک بالا کاشته می شود که این 4 ایمپلنت، 12 دندان را می تواند پشتیبانی کند.

ابتدا باید عکس های لازم برای ایمپلنت را از فک گرفته و سپس با دندان پزشک مشورت کند؛ تا دندان پزشک بسته به شرایط بیمار بهترین طرح را به او پیشنهاد دهد. عدم تمرکز دندان پزشک می تواند فاجعه بار باشد. شما میتوانید هم به صورت آزاد و بدون نسخه و هم با نسخهی پزشک این قرصها را از داروخانه تهیه کنید. شما میتوانید مقداری یخ را داخل پلاستیک بریزید و آنها را روی فکی که دندان عقل را کشیدهاید قرار دهید. دندانهایی که ترتیب آنها بهشدت دچار مشکل است، افرادی که به اوربایت یا اندربایت دچار هستند (فکهای بیش از حد جلو و یا عقب). خصوصا کسانی که از داروهای اعصاب استفاده میکنند، ممکن است با خوردن برخی مسکنها دچار مشکلاتی شوند. دندان عقل را برخی افراد به عنوان دندان اضافه در بدن میشناسند و معتقد هستند که این دندان به راحتی میتواند دندانهای دیگر را خراب کند. صرفه جویی در هزینه نسبت به پوششهایی همچون سنگ. این کیسه یخ را به مدت 10 دقیقه بر روی محل متورم صورت قرار دهید، پس از آن به مدت 20 دقیقه کیسه را بردارید. پیشنهاد ما این است که یخ در مدت زمان 15 دقیقه بر روی موضع بماند تا بتواند به خوبی در کاهش درد تاثیرات خود را نشان دهد.